Faner

Bilder fra skog og mark, fjell og hav, kulturlandskapet er heller ikke å forakte, og for ikke å snakke om kysten vår, bland årstidene oppe i dette med hundrevis av fugle- og dyrearter, samt snø, is, planter, geologi, insekter, krypdyr og innsjøer og våtmark, vann og bekker, vidder og tundra, taigaskog og edelløvtrær, elver og fosser, myrer og og og og ..., som du skjønner - uuttømmelige kilder for en fotograf!

5. desember 2010

Nidelva stille og vakker den er


Etter en lang kuldeperiode, trakk det skyer inn fra vest. Akkurat den ettermiddagen fikk jeg solnedgangen jeg hadde ventet på. Endelig belønning for ventetiden. Noen korte minutter varte den røde gløden før den døde ut, og det blågrå vestaværet la sitt lokk over Nidelva og Trøndelag noen dager. Heldigvis hadde jeg også fått utnyttet kuldeperioden denne gangen. Noen dager fri, pluss helgene i begge ender ga meg mange kalde og frosne timer på leting etter kunstverk skapt av det forunderlige stoffet vi kaller vann. Snø, is, vann, frostrøyk og skyer er som vi vet av H2O alt sammen! Herlig med neglesprettdager og kakaokvelder sånn i førjulstiden. Og for oss b-mennesker holder det å være ute rundt ni. Soloppgangen rekker vi likevel. Noen intense timer senere, for ikke å si blåfrosne, kommer jaggu solnedgangen så fort at det er så vidt en rekker å spise. Korte dager har absolutt sine fordeler synes jeg.

2 kommentarer:

  1. Nydelig vinterbilde. Det lønner seg å være tålmodig.

    SvarSlett
  2. Underbart vacker bild! Gratulerar till den.

    SvarSlett